23 Ocak 2014 Perşembe

Yarasa Kol Marilyn Monroe'lu Bluzumu Nasıl Yaptım?

Bizim burdaki Beylikdüzü Beygah pazarından aldığım 5 liralık parça triko kumaşla yarasa kollu bluz yaptım.
Bu arada pazarın nerede olduğunu merak ederseniz kendindik çok güzel bir harita hazırlamıştı "Türkiye'nin umaş pazarı" adında oradan bakabilirsiniz.
Kalıbı Burda 2013 Aralık sayısından. Pantolonumu da ben dikmiştim onun için tık tık.

1)_ Kumaşım yıkadıktan sonra askıda Marilyn Monroe baskılı triko
2)_ Kumaşı yüzü içte kalacak şekilde katlayıp kalıbı yerleştirdim.
3)_ dikiş payı kalacak şekilde kestim, triko kumaşın kenarı atmadığı için dikişi çok rahat 2. triko denemem ve çok sevdiğimi söyleyebilirim makinem rahatlıkla dikti. 
4)_ Bu parçalar da kolların uç kısmı olmasa da olurmuş aslında fazla fazla uzun geldi.


1)_ Bedenin ön ve arkasının omuz kısımlarını diktim.
2-3)_ Kol parçaları ikiye katlayıp dikişi alta gelecek şekilde diktim 
4)_ Pazardan başka arkadaşlarım da aynı kumaştan alınca ve yarasa kollu bluz fikri de hoşlarına gidince benimkinde bi fark olsun istedim ve yaka ve kol ağızlarını daha önce diktiğim siyah hırkamın kalan minik parçalarından geçtim.




1)_ Omzu dikmiştik.
2)_ Kumaşın yüzünden görünümü
3)_ Kumaşın tersinden kol parçalarını diğer kol uzantılarına diktim.
4)_ Yakayı geçeceğimiz kumaş, biye, vs. normalde verev kesilir fakat bende kalan siyah triko parça uzun dikdörtgen bir haldeydi, bende o yüzden düz bir şekilde diktim önce görmüş olduğunuz gibi durdu ama ütülenince düzeldi. 

1)_ Yakayı diktim.
2)_ Kol kısmında biraz hilebazlık yaptım. Marilyn Monroelu kumaş tersi üstte bant olan kumaşında tersi üste bakıyo
3)_ İğneli yerlerden diktikten sonra çeviriyoruz.
4)_ Çevirdikten sonra uç kısımlarını incecik içe döndürüp iğneli yerden tekrar dikiyoruz.

1)_ Kollardaki hilebazlık mor çizgilerde, mor çizginin olduğu yer ana kumaşım, geriye de dışardan uzun gibi duran kısa bant kalıyor. Kol zaten ekstra uzun olduğu için bende bandı geçerken çok incecik olsun istemedim kumaşım yetmediği için de böyle bir yolla çözmüş oldum işi
2)_ Bluzun etek uçlarını da 2 cm di sanırım kıvırıp diktim, hala bi çift iğne edinemediğim için tek çizgi halinde dikildi..

1)_ En sonda da yanlardan kol ucundan etek ucunda tek dikişle dikip bitiriyoruz yada etek ucundan da başlayabilirsiniz. 
2)_ Göründüğü üzere kol boyu baya bir uzun oldu alman kadınları iriliklerinin yanı sıra uzun kollu belli ki (:
Ek kısmın dikişi yeşil çizginin olduğu yer aslında bedende olan kol boyu azcık daha uzatıp ek kısmı takmaya gerek bile kalmazmış ya neyse bir de benim gibi bant dikecekseniz hiç uzatmaya gerek bile olmayabilir.
3)_ Yaka ve kol kısmı yakından bitmiş ve giyilmiş hali
4)_ Yakası ütülü hali.

Basit bir yarasa kol bluzu niye bu kadar uzun uzadıya anlattım bilemedim şimdi valla (:  
Ben bu kalıbı çok sevdim değişik kumaşlarla birkaç model daha dikebilirim.
Size de keyifli dikişler dilerim.

8 yorum:

  1. çok güzel olmuş canım,hem çok ta basit güle güle giyin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yapılışı gerçekten basit, teşekkür ederim beğenmene sevindim.

      Sil
  2. kolay, pratik ve kullanışlı seviyorm böyle sonuçları.. ellerine sağlık gözleriniz içinde tahtalara vurayım hemen ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende 2-3 saatte bitti dahada kısa sürerdi de işte. Teşekkür ederim teveccühünüz (:

      Sil
  3. Valla iyiki uzun uzun anlatmışsınız çok güzel olmuş.Bu sayıyı hemen edinmem lazım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim böyle yapılışlarını ayrıntılı anlatmak hoşuma gidiyor ben başka bloglara baktığımda ayrıntılı anlatanları ayrı bi seviyorum. Şahsen bu sayıda beğendiğim sadece 2 model olunca almadım dergiyi, kursa gidiyorum orda hoca sınıfa alıyor dergi, bunun kalıbını ordan çıkarmıştım, yakınlarında alan biri varsa ordan çıkar bence, bu sayıyı ben pek almaya değer bulmadım, Ocağı da almadım mesela 2 yıldır bende Aralık ve Ocak sayıları yok nedense bu iki aya düzgün bir şey koymuyorlar.

      Sil
  4. ayrıntılı anlatılmış olması ayrı bluzün kendisi ayrı güzel olmuş, eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol Hande'cim senin bluzunu de gördüm şimdi, çok şık olmuş senin de eline sağlık

      Sil