13 Ocak 2014 Pazartesi

Sehpa Yenileme / Ahşap Boyama

Banyom geniş olmasına rağmen sadece minik bir dolap olunca çok bir şey koyamıyorsun haliyle aynanın önü de küçücük olunca bende eski ve kırık olan bir sehpayı değerlendireyim dedim rengi çok koyu olduğundan biraz renklendireyim istedim ve koyuldum işe.
1)_Ayaklarından orijinal halini görebilirsiniz üst tablayı boyamadan önce resimlemeyi unutmuşum eşim sağ olsun en azından bu aşamadayken hatırlattı. Öncelikle zımparalıyoruz.
2)_ Üstünü ve ayaklarını akrilik boyayla beyaza boyadım 
3-4)_ Üst tablanın fırça çizgilerinin oluşturduğu mermer gibi duruş çok hoşuma gitmişti banyomda koyacağım yerde deneme yaptım.


1)_ Sonra odama gittim renkli boyalarımı çıkarttım en son kaç sene önce akrilik boyalarımı elime aldığımı bile hatırlamıyorum, ahşap boyamayalı epey oluyor. Renkleri görünce dayanamadım bu ne yaa bembeyaz mermer de neymiş renkli yapacağım ben bunu dedim ve cam düz bir tepsiye boyaları azar azar döktüm. Büyük bir fırçanın üzerine yan yana gelmesini istediğim renklerden üçer tane alıp başladım boyamaya (bir fırça darbesiyle 3 renk birden boyanıyordu) renkler birbirine geçince de çok hoş bir görüntü çıkıyor. Tabla kuruduktan sonra sedef tozu varmış elimde onu sürdüm gelişi güzel.   
2)_ Çok sağlam olmayan bir ayak vardı eşim onu yapıştırıverdi, sapasağlam oldu. Ayakları akrilik boyayla kapatmak biraz zor hele ki beyazsa bende daha önce orta sefpamızı yaparken kullandığımız yağlı boyayı buldum. 
3)_Ayakları yağlı boyayla boyadım. 
4-5)_Ayakların dört tarafına değil sadece iki yanını da renklendirdim. 

1)_ Aklıma boyadığımdan beri hiç kullanamadığım bir obje geldi tepsi desem tepsi değil kutu desem kapağı yok öyle bir şey işte, vakti zamanında siyah zemin üstüne de kırmızı renklerle boyamıştımverniği de yoktu. Hazır boyaları çıkardım bunu da yeniden boyayayım dedim önce zımparaladım tabii ki
2)_ Beyazla astarladım 
3)_ Bunu da diğer sehpanın altına sabitlemeyi düşündük önce o yüzden bunu da gök kuşağı gibi boyadım iyiki de öyle yapmışım bence bu sehpadan daha güzel oldu. iç kısma kağıt bant geçtim kenarları boyanmasın diye kuruduktan sonra çıkardım
4)_ bu defa beyaz tarafı boyayacağım için renkli kısma yapıştırdım kağıt bandı

Son olarak 3 kat verniklerini de sürdükten sonra esim gene yapıstırdı tablasıyla ayaklarını ve kullanıma hazırlar.
Hali hazırda banyoda kullanılıyor sehpa olan ama tepsi gibi olana hala karar veremedim aslında ortasına bir saat mekanizması falan takıp mutfağıma asabilirim diye düşündüm ama hala karar aşamasında. 
Sizin de aklınıza bir fikir gelirse yorum bırakın,  nasıl buldunuz?

Bu da bir kaç yıl önce eşimle yaptığımız orta sehpamız, bunun suntalarını falan da kendimiz kesip yapmıştık, bunu da yapılış resimleri vardı ama onu da bulabilirsem başka bir postta yayınlarım.

7 yorum:

  1. Çok hoş olmuş, banyonuza renk gelmiş, ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim bende çok beğendim ama özellikle sizden bu yorumu almak ayrı bi güzel oldu.

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten çok güzel olmuş o tepsi gibi yuvarlak şeye de saat mekanizması iyi fikir bence de:)

    YanıtlaSil
  4. Mükemmel olmuş. Renkler o kadar sıcak ki özellikle de bu soğuk kış aylarında

    YanıtlaSil
  5. Sevgili neon biçki dikesin de sorduğum soruya zahmet edip açıklayarak cevap vermişsiniz. Böyle bir çözümü olduğu 40 yıl düşünsem aklıma gelmezdi. Çok teşekkürler. Bloğunuza bayıldım. Takipteyim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. bu sehpa süpper olmuşş :)

    YanıtlaSil