31 Aralık 2013 Salı

El Yapımı Prym Terzi Cetveli Nasıl Yapılır?

Benim gene abidik gubidik işlerime hoşgeldiniz. (:
Evde yazıcı var fakat toneri çoook uzun zamandır yok e bende ne yapayım garip yöntemler buluyorum.
dikişdersi geçen gün terzilerin çok işine yarayacak bir cetvel almış bende bayıldım kendisine ama şu anda bütçem ona müsait değil, hem ilk hedefim prova mankeni, neyse videoyu izledim ve kalıbı çıkarttım. 

Ben Firework'ü kullanıyorum Photoshop yada başka programda olur orda birkaç aşamada çizimi yapıyorum
en uzun kenarının 60 cm diğer düz yerinin de videodan 25 cm olduğunu gördüm. ve zaten o iki çizgiyi patron kağıdına çizdim baştan.bu altta gördüğünüz 2 resimle çıkarttım şablonu onlar da videodan alıntı.

 



İşin en komik kısmı gördüğünüz üzere laptopu koltuğa yatırdım ekran yerde olunca arkası da ışıklı çizimler çok kolay oluyor, çok bastırmadan kurşun kalemle çizdim tabi ağırlık gibi bir şeyler de koymak gerek(aşırı da ağır koymayın sonra ekranınız zarar görür benden bilmeyin) patron kağıdı kayıyo üzerinde A4'le daha rahat çalışılıyor. Bu cetvel 60 cm olunca A4 olmazdı.

Ve işte sonuç

Bunu sert duracak ve asıl önemlisi şeffaf olan bir şeye şablon olarak çıkartmam gerek, aklımdan geçen asetat vardı ama onu da 60*25 cm bulabileceğimi sanmıyorum genelde A4 boyutunda oluyor. onun dışında orta sehpamızı yaparken kullandığımız cam masalar çizilmesin diye pazarlarda falan satılan kalın PVC gibi bir şey var belki o olabilir. Şeffaf olmasını istediğim için çok bir seçeneğim yok sanırım aklınıza bir şeyler gelirse yardımcı olun lütfen, çok sevinirim.

Umarım işinize yarar, isterseniz ben çizdiğim şablonu da gönderebilirim, yorum yazmanız yeterli.

O kadar dikiş işinin arasına bunu da sıkıştırdım ya ne diyim, iş çıkarıyorum işte başıma.

11 yorum:

  1. bu sadece düz bir cetvel degil ki keşke böyle olsa yanlarda dikiş paylarını verirken ki degerleri bile var .bu da dikiş şamasını yarı yarıya düşürüyor .video da tam özelligi anlatılmamış .bir gün kullanayımgör inşaallah .almaya deger bence tabi ki...
    istanbul dışındamı oturuyorsun .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok cnm İstanbul'dayım bende ama yazımda da bahsettiğim gibi öncelikli olarak prova mankeni istiyorum, düz bir cetvel olmadığını biliyorum bütün çizgilerini çizmedim zaten daha ama benim normalde kullandığım cetvelin üstüne de asetat kalemiyle bazı çizgileri çizip işimi kolaylaştırmıştım. Prym cetvelin kalıbını çıkarıp pvc ye aktarıp kullanacağım dün kurstaki riga cetveliyle kol oyuğu cetvelini de çizdim patron kağıdına onlarla da karşılaştırp düzgün birşey çıkarmayı planlıyorum. sende bloğunda ayrıntılı olarak kullanımını gösterirsen çok sevinirim.

      Sil
  2. ayrıntılı fotosunu çekeyim istersen senin için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sevinirim çok makbule geçer valla (:
      bu arada yorum mail olarak gelmedi blog üstünden de yeni gördüm o yüzden geç yayınladım kusura bakma (:

      Sil
  3. Vallahi süper fikir, harikasınız, bir nevi ışıklı masa olmuş, ben de farklı uygulamalarla ışıklı masa yaparım kendime sehpaları çevirip üzerine cam filan ama bu baya bildiğiniz ışıklı masa hakikatten:)) süper fikir. Elinize sağlık:)
    Bu arada yeni yılınızı da kutlar, sağlık ve neşe dolu günler getirmesini dilerim:). Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu baya pratik oluyor benim çok işime yarıyor ekrandaki şeyleri aktarmada da. Bende yeni yılını kutluyorum cnm umarım herkese senin o güzel dilekerini gerir.

      Sil
    2. Bu arada unuttum söylemeyi, aman ha ekranınıza zarar vermeyin sonra mesuliyet kabul etmiyorum tekrar söyleyeyim, başka bloglarda çoluk çocuk okuyup yanlış yapınca blogerların başına ekşiyorlarmış. o yüzden yazımda da uyardım tekrar üstüne basa basa uyarıyorum.

      Sil
  4. Merhaba neon. anlattığın yöntemle ben de bu cetveli yaptım. google'da bu cetvelin en ayrıntılı görselini arayıp buldum ve paintte çok ilkel yöntemlerle, mezuramla ekranda ölçüm yapa yapa, en boy orantısını bozmadan, boyutunu istenen kulak memesi kıvamına getirdim. birebir aynı orana ulaşınca çizdim, kestim ve sonuç harika oldu. yalnız ben mulaj kağıdı ile kopya çıkarmadım. direkt olarak şeffaf bir ambalaj artığına aktardım. uzun lafın kısası çok teşekkür ederim bu yazın için. sevgiler.. :)
    (denemek isteyenler için) ayrıntılı fotoğrafı şuradan buldum: http://www.al-mushiri.com/images/gallery/fdf17a67149733563c57b1c9b5d9a489.jpg

    merve

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. A süper bulmuşsun bu fotoğrafı Merve, kalanları da tamamlarım artık, bende sana teşekkür ederim, aklıma gelen pratik bilgileri paylaşıyorum işte, dikiş işlerini pratikleştirmezsek olaydan soğutuyo insanı, bu sıralar overlok makinası da bakıyorum bakalım umarım olur okuduğuma göre o da işleri yarıya indiriyor. kolay dikişler.

      Sil
  5. Merhaba ben de kırkyama cetvellerim için benzer yöntemler arıyordum ve pvc benzeri DAkota denen beyaz bir malzeme buldum. Kesimi kolay ancak şeffaf değil. Yine de dayanıklı ve uzun vadeli kullanılabilecek bir cetvel işinizi görür sanıyorum :) Kırtasiyecilerde ya da tabelacılarda bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilgi için sağolun, çok işe yarayacak hem benim hem okuyanlar için...

      Sil