20 Aralık 2013 Cuma

Balıksırtı Kaban Yapımı 1. Aşama

Ümraniye kumaşçılar sokağından 2,60 m sini 10 TL ye aldığım kalın balıksırtı kumaşımı tabi ki kaban yapmak için aldım.
Usta dikiş blogerları birlikte kaban dikelim etkinliği başlatmışlar benimki de iyi denk geldi. Bu post yaklaşık 2 - 3 haftadır taslak olarak bekliyordu. Bu arada hala bitirebilmiş değilim kabanımı. dün 2 kolu da taktım onu da 2. aşamada göreceksiniz.
Model olarak da Burda dergilerinde çeşitli modeller beğensem de en sonunda gene kendi kabanımı kalıp olarak kullandım, çünkü kolları bol olduğu için çok rahat ediyorum onunla.
Bu kalıp olarak kullandığım Mango ceketim. Kenarlarından güzelce iğneleyip düz bir hale getirdikten sonra altına parton kağıdını koyup çizdim. 
Arka parçanın kalıbını çıkarttım önce.

Aynı şekilde ön parçayı da iğneleyip kalıbını çıkarttım.

Ön ve arka kalıplar bu şekilde oldu, boyunu kısa istemediğim için ben kalıbı uzun tuttum.

Dediğim gibi kolları bol olduğu için kullandım bunu kalıp olarak. 4 cm lik bir pili var onu da ölçüp kağıda o şekilde aktardım.
İlla kapüşonlu olsun istedim onun da kalıbını burda dergisinden çıkardım. Merak eden olursa 2009 pratik dikişten bulduğumu kullandım. Kapüşonun önünde duran ince uzun parça da sağ ve sol kapüşon parçasının arasına gelecek olan kısım.
Sağ taraftaki ise kol, altındaki 2 kare olan kısım fazladan aslında orası sonradan takılacak olan kısım ama ben belki değişik bir şeyler bulur muyum diye böyle çizdim ve hatta daha da uzun biçtim.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder