26 Kasım 2013 Salı

Büyük Çantam

Çanta yapımı için öncelikle sevgili Yasemin Uzunoğlu'na teşekkür ederim onun bloğundan öğrendiğim şekilde yaptım ama tabi ben iç astarını kendim kapitone yapmak zorunda kaldım çünkü buralarda bulamadım. 

Pazardan 5TL ye aldığım çok hoşuma giden bir kumaştı. Deri mi diye soranlar bile oldu. Kumaşım çok değişik, normal bir kumaş değil, en alta tül gibi bir kumaş ortaya da dantel gibi bir kumaş en üstede kadife gibi bir baskı şey yapmışlar, yumuşacık.

İç astarı için de 3 m kadarını 3 TL ye aldığım kumaştan altına elyaf koyup kendim kapitone yaptım.

Kumaş siyah olduğundan tırnak altı için kullanılan beyaz bir kalem vardı sabundansa onunla çizmek daha kolay geldi. 

Yalnız iğnelememe rağmen kumaşın altından azıcık çıkan elyafı gördüğünüz gibi engeleyemedim. üst üste koyup ta kenarlarını sıfırladığım gibi olmuyor ne yazıkki. sağ ve sol parçada kumaş için daha fazla pay bırakıyoruz çünkü oralara fermuar geleceği için çok kalın olur.


İç kısmına 3'lü cep yaptım bu sefer dışındaki kumaşı kapitone yaptım. aslında dışının tamamını da kapitone yapsaymışım o da çok hoş olurmuş. Açıkçası uğraşmak istemedim bir an önce yapıp kullanmak istedim. 

Ben dışında illa sarkan bir süsü olsun istedim, ayna da bir çantada olmazsa olmazlardan biri bence. Makyaj setimin içinde; yuvarlak, boyut olarak da tatmin edici bir ayna vardı ve yapışkanından sürekli sarkıyordu bende onu çıkartıp arkasına kumaşı yapıştırdım. birde içine tam olarak sığabileceği gibi minik bir kare kılıf diktim.

Saplarını ise 3 veya 4 kat kendi kumaşından uç kısımlarına tela koyarak (sarkmasını önlemek için) ortaya da fitili(fitili yapı marketten aldım) koyup kenarından diktim diktiğim kısımda herhangi bir ek parça yok uçlarını ona göre ayarladım ve fitilin olduğu yere kadar dikip gerisini açık bıraktım sonra sa açık kalan yerlerden çantaya diktim. Bu arada ben sapları diktiğimde en son aşama olarak yaptım (süsü saymazsak) dolayısıyla fermuarı dikmiştim. çantayı açtığınızda karşınıza saplarının arkadan dikişleri çıkıyor bence hoş bir görüntü değil tabi ben onu biraz olsun hafifletmek için alt ipliği siyah, üst ipliği de çantanın dışını diktiğim renkten iplik koyarak yaptım. Şimdi içten dikmiş olsaydım bu sefer de haliyle çanta biraz dik dursun, kumaş sarkmasın diye koyduğum kapitoneli elyafa saplar hiç dikilmeyeceği için sarkıp kötü bir görüntü verecekti. sanırım dok tela dedikleri yaka telasından falan konabilir. Benim Yasemin'in ki gibi kaliteli deri malzemelerim olmadığı için daha ucuz yollu çözümler arıyorum (:
Bununla ilgili daha mantıklı bir çözümü olan varsa yorumuyla beni aydınlatsın lütfen.  
  
Yasemin'in bloğuna bakarsanız ki yukarıda linki var, orada ayrıntılı anlatmış kendisi ben hepsini anlatmıyorum burda. Siz de benim gibi kendinizden bir şeyler katarak çok şık çantalara sahip olabilirsiniz.

Ortaya böyle bir çanta çıktı.
Artan kumaşımla da ya bir etek ya da bir pantolon yapmayı düşünüyorum ilerde (kim bilir ne zaman :))

Dikiş melekleriniz yanınızda olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder